تبلیغات
ورزش فارس - ورزش در دوران بارداری
 
ورزش فارس
درباره وبلاگ


با عرض سلام
خدمت کلیه ورزشکاران و ورزش دوستان هم وطن و هم استانی این وبگاه با هدف تشکیل و پایه گذاری انجمنی غیر انتفاعی و غیر دولتی از مربیان ، ورزشکاران و ورزش دوستان عزیز استان فارس راه اندازی گردیده است ... لذا از کلیه دوستان علاقه مند دعوت به عمل می آید تا با مشارکت خود نسبت به شکل گیری و پر بار شدن مطالب وبگاه و در نهایت خود انجمن ما را در این مهم یاری فرمایند .....ضمنا از کلیه ورزشکاران ، قهرمانان ، مربیان و صاحبان باشگاه خواهشمند است در صورت تمایل اطلاعات خود را جهت درج در سایت برای ما ارسال کنند ...شماره تماس روابط عمومی انجمن :09178021303

مدیر وبلاگ :
نویسندگان
سه شنبه 29 تیر 1389

ورزش در دوران بارداری

امروز كاملاً معلوم شده است كه: ورزش و حركات بدنی و رعایت اصول بهداشتی در دوران بارداری نه تنها برای مادران مفید است بلكه در سلامت جنین نیزاثرات بسیار خوبی دارد. انجام حركات ورزشی بخصوص در دوران بارداری باعث زیاد شدن سرعت گردش خون در بدن به ویژه در رحم می شود. زیاد شدن گردش خون و تغذیه بهتر باعث رسیدن اكسیژن به سلولها شده كه مهمترین قسمت آن مغز جنین است كه این خود باعث كم شدن ناراحتی های مغزی به هنگام تولد می گردد.

آسان شدن زایمان موقعی امكان پذیر است كه زنان جامعه، برنامه و دستورات حركات ورزشی را در دوران بارداری به دقت انجام دهند و بهترین راه برای كمك به این برنامه انجام مرتب حركات ورزشی روزانه به مدت 5 الی 20 دقیقه است كه مفیدترین و مهمترین آنها حركات تنفسی و تمریناتی است كه زن باردار را برای چند دقیقه به استراحت مطلق مجبور می كند.

از نظر روانی انجام حركات ورزشی باعث می شود كه زن باردار با اطمینان روحی بیشتری كودك خود را بدنیا بیاورد. معمولاً زنانی كه ورزش می كنند از درد دوران حاملگی كمتر شكایتی دارند و كم و بیش این دوران را به راحتی می گذرانند زیرا عضلات ناحیه شكم آنها قوی شده در نتیجه جنین را براحتی حمل می كنند

در مورد وضع حمل دو نظر وجود دارد:

اول اینكه چون در اثر ورزش كردن عضلات ناحیه لگن ضخیم و بزرگ می شوند. باعث می شود كه انعطاف پذیری در آنها كم شده و در نتیجه زایمان به سختی انجام می گیرد. گروهی از صاحب نظران معتقدند كه علاوه بر این بر اثر تقویت عضلات شكم و لگن زمان زایمان كوتاهتر می شود.

طبق تحقیقات انجام شده درباره میزان فعالیتهای ورزشی مناسب در دوران حاملگی چنین نتیجه گرفته  شده است كه زنان به علت اینكه در چهار ماهه اول دوران بارداری اتصال جنین با رحم كامل نیست و چنانچه باید و شاید بر جدار رحم نچسبیده است بایستی از انجام ورزشهای سنگین مثل وزنه برداری، پرشها، اسكی و غیره كه ممكن است باعث جابجا شدن یا پایین افتادن رحم زن می شود خودداری كنند و حتماً با مشورت پزشك به ورزشهای سبك و ژیمناستیك بپردازند، تا بین ماه چهارم و هفتم حاملگی می توانند به ورزشهای سبك مناسب داشته باشند. در هفته های آخر دوران حاملگی فقط حركات ژیمناستیكی  كه باعث آسان شدن زایمان می شود تحت نظر مربی می توان ادامه داشته باشد.

بطور خلاصه به چند فعالیت بدنی كه بر دوران حاملگی برای زنان مفید است اشاره می شود:

- پرشهای سبك از ماههای اول تا نیمه ماه شش مفید است.

- فعالیتهای آرام از ماه اول تا آخر ماه پنجم مجاز است.

- سفرهای كوتاه با ماشین و روابط زناشویی تا آخر ماه هفتم بلااشكال است.

- گردش ویژه دوران بارداری از ماه پنجم تا آخر ماه نهم می تواند انجام گیرد.

- پرواز با هواپیما از ماه اول تا آخر ماه ششم مجاز است.

- گردش و پیاده روی باید از روزهای اول بارداری تا آخر ماه نهم انجام گیرد.

علاوه بر این تحقیقات نشان می دهد ورزش باعث زیاد شدن اشتها در ماههای اول حاملگی، هضم غذا، اجابت مزاج بموقع، خواب راحت و مهمتر از همه آماده نمودن زن حامله برای یك زایمان راحت و تقریباً بدون درد و جلوگیری از عوارض حاصله از شل شدن ماهیچه های شكم، پایین افتادن رحم و قسمتی از احشاء و سایر قسمتهای داخلی لگن تغییر جهت های رحم و طولانی شدن و اشكالات غیر عضوی زایمان می شوند. با شل شدن ماهیچه هایی كه در كار زایمان دخالتی ندارند، رحم به انجام كار بهتری قادر بوده و با همان انرژی كار بیشتری انجام می دهد. بعلاوه زمان زایمان را تا 40 درصد كم كرده و آرامش و استراحت مادر را كم یا بطور كلی از آن بی نیاز می كند. بعلاوه نوزادان اینگونه زنان كمتر دچار علائم كم شدن اكسیژن می شوند.

با توجه به ناراحتیهایی كه زنان باردار را تهدید می كند نیاز به آموختن ورزشهای دوران بارداری و بعد از آن و آگاه ساختن زنان حامله به انجام حركات در این دوران و در نتیجه زایمان بدون درد بخوبی احساس می شود.

خلاصه اینكه حركات منظم ورزشی گردش خون را بهتر كرده و باعث با نشاط شدن عضلات می شود در نتیجه باعث شادابی و سرزندگی زنان باردار می شود. لازم به تذكر است مادرانی كه دوران حاملگی را با فعالیتهای ورزشی همراه می كنند بعد از زایمان دوران نقاهت بسیار كوتاهی را خواهند داشت.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
دوشنبه 13 آذر 1396 06:39 ب.ظ
روز خوب! من می توانستم سوگند یاد کنم که من قبل از این وبلاگ بودم اما بعد از بررسی برخی از آنها
پست من متوجه شدم که برای من تازه است. با این حال، من کاملا خوشحالم که پیدا کردم
آن و من علامت گذاری به عنوان کتاب و چک کردن بازگشت
غالبا!
یکشنبه 15 مرداد 1396 06:56 ب.ظ
Thanks for sharing your thoughts about ورزش.
Regards
یکشنبه 15 مرداد 1396 11:18 ق.ظ
Hello, after reading this amazing piece of writing i am too cheerful
to share my familiarity here with colleagues.
شنبه 14 مرداد 1396 10:02 ق.ظ
Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew
of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my newest twitter updates.
I've been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would
have some experience with something like this.
Please let me know if you run into anything. I truly enjoy
reading your blog and I look forward to your new updates.
سه شنبه 10 مرداد 1396 08:01 ب.ظ
great publish, very informative. I ponder why the other experts of this
sector do not realize this. You should continue
your writing. I'm confident, you've a huge readers' base
already!
سه شنبه 10 مرداد 1396 04:56 ب.ظ
This is very interesting, You are a very skilled blogger.

I have joined your rss feed and look forward to seeking more of your
wonderful post. Also, I have shared your website in my
social networks!
شنبه 31 تیر 1396 01:08 ب.ظ
Fastidious respond in return of this query with solid arguments and explaining the whole thing on the topic of
that.
جمعه 16 تیر 1396 07:25 ب.ظ
I’m not that much of a internet reader to be
honest but your blogs really nice, keep it up!
I'll go ahead and bookmark your website to come back in the future.
Many thanks
سه شنبه 26 اردیبهشت 1396 05:32 ق.ظ
core از خود نوشتن در حالی که صدایی دلنشین
در آغاز آیا واقعا نشستن خوب با من پس از برخی از
زمان. جایی در سراسر جملات شما موفق به من مؤمن متاسفانه فقط
برای while. من هنوز مشکل خود را با جهش در مفروضات و یک خواهد را سادگی به
کمک پر کسانی که معافیت. که شما که می توانید انجام من
را قطعا تا پایان مجذوب.
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 06:26 ق.ظ
This design is spectacular! You definitely know how to keep a reader amused.

Between your wit and your videos, I was almost moved
to start my own blog (well, almost...HaHa!) Excellent
job. I really enjoyed what you had to say, and more than that, how you
presented it. Too cool!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
 
 
بالای صفحه