تبلیغات
ورزش فارس - نکاتی درباره تمرینات یوگا
 
ورزش فارس
درباره وبلاگ


با عرض سلام
خدمت کلیه ورزشکاران و ورزش دوستان هم وطن و هم استانی این وبگاه با هدف تشکیل و پایه گذاری انجمنی غیر انتفاعی و غیر دولتی از مربیان ، ورزشکاران و ورزش دوستان عزیز استان فارس راه اندازی گردیده است ... لذا از کلیه دوستان علاقه مند دعوت به عمل می آید تا با مشارکت خود نسبت به شکل گیری و پر بار شدن مطالب وبگاه و در نهایت خود انجمن ما را در این مهم یاری فرمایند .....ضمنا از کلیه ورزشکاران ، قهرمانان ، مربیان و صاحبان باشگاه خواهشمند است در صورت تمایل اطلاعات خود را جهت درج در سایت برای ما ارسال کنند ...شماره تماس روابط عمومی انجمن :09178021303

مدیر وبلاگ :
نویسندگان

اصل تمرینات

سیستم های بی شماری برای گسترش و توسعه حرکات مکانیکی عضلات طراحی شده است. همان طور که گفتیم در مکتب یوگا به پیکره آدمی همانند وسیله نقلیه ای برای روح نگریسته می شود. وسیله نقلیه ای که روح را در سفرش به سوی تکامل یاری می کند. آسانا (تمرینات فیزیکی یوگا) برای توسعه و گسترش تعبیه شده است.این تمرینات باعث رشد استعدادهای روحی و روانی می شود. باید در نظر داشت که تفاوت های اساسی و بنیادین بین تمرینات یوگا و تمرینات فیزیکی وجود دارد. تمرینات و ورزش های فیزیکی عادی تاکید زیادی بر حرکات عضلات دارد.
در حالی که در یوگا عکس این حالت می باشد زیرا ورزش های عادی میزان زیادی اسید لاکتیک در الیاف و بافت های عضله تولید و همین باعث کوفتگی عضلات می شود. در هنگام انجام آسانا تاثیر اسید اضافه و کوفتگی توسط قلیائی موجود در الیاف عضلانی خنثی می شود. البته این عمل با تنفس عمیق اکسیژن انجام می شود. رشد عضلات به معنی سلامتی بدن نیست. سلامتی موقعی اطلاق می گردد که تمام ارگان های بدن تحت کنترل هوشمند ذهن باشد. تمرینات فیزیکی یوگا آسانا نام دارد. آسانا می بایست به طور مرتب و دائمی انجام شود. اولین فایده این کار در این است که قابلیت انعطاف بدن را افزایش می دهد به طوری که در سنین بالا قادر خواهید بود انعطاف بدن را افزایش دهید.
تمرینات یوگا ابتدا بر سلامتی ستون فقرات تاکید و تمرکز دارد و باعث انعطاف و نیرومندی آن می شود. ستون فقرات محل تمامی اعصاب مهم بدن می باشد و همین اعصاب تمامی پیامهای مختلف بدن را از طریق ستون فقرات به مغز می رسانند. به همین دلیل است که تمرینات یوگا تاکید زیادی بر انعطاف و نیرومندی آن دارد و با انجام آساناها عمل گردش خون بهبود یافته و مواد غذایی و اکسژن سهل تر به اعصاب می رسند. آساناها بر روی اندام داخلی هم تاثیر به سزایی دارد همانطور که باعث بهبود عملکرد عضلات می شود بر روی عملکرد غدد و ارگان ها نیز تاثیر مثبت بر جای می گذارد.
اندام های داخلی پیامها و تحریکات را از طریق حرکات گوناگون و مختلف آساناها دریافت کرده و بدین ترتیب عملکردشان هماهنگی بیشتری می یابد. سیستم درون ریز (غدد و هورمون ها) دوباره فعال شده و به متعادل شدن تحریکات و همچنین به پیشرفت نیروی روانی کمک می کند. به همراه انجام تمرینات یوگا تمرین تنفس تمرکز فکر را انجام می دهیم. یک ساعت تمرین حرکات، یک ساعت تمرین ریلکس عمیق، و یک ساعت تمرین مدیتیشن باعث تقویت نیروهای تمرکزی به همراه نیروی جسمانی خواهد شد. تمریناات سیستم یوگا با هیچیک از سیستم های ورزش های دیگر قابل قیاس نیست. انجام آرام و آگاهانه (با هوشیاری تمام) آسانا علاوه بر فواید فیزیکی باعث تقویت نیروهای روانی، تمرکز و مدیتیشن خواهد شد.




نوع مطلب : یوگا، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
جمعه 17 شهریور 1396 02:56 ب.ظ
I don't even know how I ended up here, but I thought this post was good.

I do not know who you are but certainly you are going to a famous
blogger if you are not already ;) Cheers!
یکشنبه 15 مرداد 1396 01:10 ب.ظ
Incredible! This blog looks exactly like my old one! It's
on a totally different subject but it has pretty much the same page layout
and design. Outstanding choice of colors!
یکشنبه 15 مرداد 1396 11:17 ق.ظ
Thank you for another informative site. The place else may I get that type
of info written in such a perfect way? I have a undertaking that I am just now working on, and I've been on the look out for such information.
یکشنبه 11 تیر 1396 06:13 ب.ظ
First of all I want to say awesome blog! I had a quick question that I'd like to ask if you do
not mind. I was interested to know how you center
yourself and clear your head before writing.
I have had a hard time clearing my thoughts in getting my thoughts out there.
I truly do take pleasure in writing however it just seems
like the first 10 to 15 minutes tend to be wasted simply
just trying to figure out how to begin. Any recommendations or hints?
Many thanks!
سه شنبه 6 تیر 1396 08:01 ق.ظ
First off I want to say fantastic blog! I had a quick question which I'd
like to ask if you do not mind. I was interested to know how
you center yourself and clear your head before writing. I've had trouble clearing my thoughts in getting
my ideas out. I do enjoy writing but it just
seems like the first 10 to 15 minutes are generally wasted simply just
trying to figure out how to begin. Any recommendations or hints?
Kudos!
سه شنبه 2 خرداد 1396 11:00 ب.ظ
Thanks for some other wonderful post. The place else may
anybody get that kind of info in such a perfect method of writing?
I have a presentation next week, and I am on the look for such info.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
 
 
بالای صفحه