تبلیغات
ورزش فارس - چه میزان ایروبیک برای بدن مفید است؟
 
ورزش فارس
درباره وبلاگ


با عرض سلام
خدمت کلیه ورزشکاران و ورزش دوستان هم وطن و هم استانی این وبگاه با هدف تشکیل و پایه گذاری انجمنی غیر انتفاعی و غیر دولتی از مربیان ، ورزشکاران و ورزش دوستان عزیز استان فارس راه اندازی گردیده است ... لذا از کلیه دوستان علاقه مند دعوت به عمل می آید تا با مشارکت خود نسبت به شکل گیری و پر بار شدن مطالب وبگاه و در نهایت خود انجمن ما را در این مهم یاری فرمایند .....ضمنا از کلیه ورزشکاران ، قهرمانان ، مربیان و صاحبان باشگاه خواهشمند است در صورت تمایل اطلاعات خود را جهت درج در سایت برای ما ارسال کنند ...شماره تماس روابط عمومی انجمن :09178021303

مدیر وبلاگ :
نویسندگان

چه میزان ایروبیک برای بدن مفید است؟
چه میزان ایروبیک برای بدن مفید است؟
در این مطلب می خواهیم به بررسی این مقوله بپردازیم که اصولا چه مواقع و زمانهایی تمرینات ایروبیک باید انجام شوند ،

 

در این مطلب می خواهیم به بررسی این مقوله بپردازیم که اصولا چه مواقع و زمانهایی تمرینات ایروبیک باید انجام شوند ، در طول هفته چند بار تکرار شود و هدف از انجام این حرکات چه می باشد.

تعداد دفعات مطلوب و معمول انجام این تمرینات ۲ بار در طول هفته است. در شرایط ایده آل و نرمال انجام ۲ بار در هفته این تمرینات به شما این فرصت را خواهد داد تا تناسب اندام خود را حفظ کرده و از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار باشید اما به عقیده کارشناسان و فیزیولژیستها انجام ۳ تا ۵ نوبت تمرینات در طول هفته بهتر و موثرترخواهد بود.
در مجموع آنچه در انجام این تمرینات حائز اهمیت است افزایش مدت زمان انجام حرکات، استمرار و تکرار و بالا بردن میزان دشواری تمرینات می باشد.

● کاهش چربی و وزن اضافی
اگر هدف اصلی شما از ایروبیک از دست دادن چربی و وزن اضافی باشد، ۶ یا ۷ نوبت در هفته که تقریبا معادل روزی یک مرتبه است، می تواند تاثیر بالقوه ای روی اندام شما داشته باشد و شما را به وزن مطلوبتان برساند. در مجموع آنچه در انجام این تمرینات حائز اهمیت است افزایش مدت زمان انجام حرکات، استمرار و تکرار و بالا بردن میزان دشواری تمرینات می باشد. مخصوصا اگر در شرایط جسمانی مناسبی نیستید، وزن اضافی دارید، سالخورده اید و یا در دوران بهبودی از مصدومیت و سپری کردن دوران نقاهت هستید، این تمرینات برایتان بسیار مفید خواهد بود.

● گرم کردن بدن
با حرکات و نرمشهایی خیلی نرم و آرام در کمال آرامش خودتان را گرم کنید، همین نرمشها باعث می شوند تا اگر مشکل جسمانی دارید ناراحتی و دردتان کاهش پیدا کند و کم کم بهبود پیدا کنند. گرم کردن و آماده کردن بدن برای تمرینات ایروبیک با انجام نرمشهایی سبک و در سطوح ساده ای از تمرینات کششی به مدت ۲ تا ۱۰ دقیقه به شما کمک ویژه ای خواهد کرد اما به یاد داشته باشید که نباید به طور ناگهانی در طول انجام تمرینات، آنها را متوقف کنید چرا که ممکن است دچار مشکل شوید.

● تصورات غلط
این تصور غلط که تمرینات ایروبیک ماهیچه ها را سفت وعضلانی می کند بسیار طبیعی است اما واقعیتش این است که انجام این تمرینات تاثیر بسیار کمی در سفت کردن ماهیچه ها دارد. در تمرینات معمولی ایروبیک ماهیچه هایی که در بدن بیش از سایرین فعالیت می کنند صدها حرکت ماهیچه ای را به طور متناوب تکرار می نمایند، بدون اینکه در مقابل این تمرینات مقاومتی نشان دهند. در صورتیکه بخواهید ماهیچه ها و عضلا تتان محکم و سفت شوند تمرینات وزنه تاثیر قابل توجهی خواهند داشت.

برداشت غلط دیگر در این مورد این است که اغلب تصور می کنند با انجام تمرینات ایروبیک در تعداد دفعات محدود و زمان نرمال می توانند چربی اضافی و وزن زیادی خود را به سرعت کاهش دهند! در صورتی که این تصور صحت ندارد و افراد برای کاهش وزن اضافی بدن باید با برنامه ای ویژه به فعالیت بپردازند.
اگر هدف شما از ایروبیک رسیدن به یک تعادل و بالانس جسمانی و بالا بردن درصد سلامتی و داشتن روحیه خوب است ، تنها راه تاثیرگذار و موثر در این امر انجام مرتب و همیشگی تمرینات این رشته می باشد

● هدف اصلی شما از انجام ایروبیک
اما اگر هدف شما از ایروبیک رسیدن به یک تعادل و بالانس جسمانی و بالا بردن درصد سلامتی و داشتن روحیه خوب است، باید به خاطر داشته باشید که تنها راه تاثیرگذار و موثر در این امر انجام مرتب و همیشگی تمرینات ایروبیک می باشد. حتی اگر این تمرینات از حرکات کششی بسیار طی مدت زمان کوتاهی برخودار باشند. سعی کنید از ورزش ایروبیک لذت ببرید و تمریناتش را آسان بگیرید تا در طول یک مدت زمان مشخص تاثیراتش را ببینید.

از آنجاییکه عمده تمرینات ایروبیکی روی تکرار حرکات تاکید دارد، به همین جهت نیاز چندانی به تمرکز کامل ندارد (هرچند توجه و تمرکز کافی از لحاظ تکنیکی در انجام هر ورزشی مهم است) اما به هر حال خواندن و گوش کردن به موزیکها و نوارهای آموزشی، تماشای برنامه های تلویزیونی ایده جالبی برای یادگیری بهتر تمرینات ایروبیک است.

نکات مهم تمرینات خود را اعم از مدت زمان انجام و درجه سختی و آسانی اش را یادداشت کنید زیرا این شیوه خوبی است که در طول یک دوره تمرینی بفهمید چقدر به آمادگی بدنی و جسمانی رسیده اید. فراموش نکنید که مشاهده این پیشرفتها شما را علاقه مند و پر انگیز به ایروبیک نگاه می دارد.

 

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ




نوع مطلب : ایروبیک، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 18 مرداد 1396 12:12 ب.ظ
Nice blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?

A theme like yours with a few simple adjustements would really make my blog shine.
Please let me know where you got your design. Appreciate it
دوشنبه 16 مرداد 1396 11:23 ق.ظ
Why viewers still make use of to read news papers when in this technological world the whole thing is available on net?
پنجشنبه 29 تیر 1396 06:11 ب.ظ
An intriguing discussion is definitely worth comment.
I think that you need to publish more about this topic, it may not be a taboo subject but generally people don't speak about these topics.
To the next! Kind regards!!
پنجشنبه 29 تیر 1396 04:30 ق.ظ
Generally I don't read article on blogs, however
I wish to say that this write-up very forced me to check out
and do so! Your writing style has been amazed me.
Thank you, very great article.
پنجشنبه 29 تیر 1396 01:44 ق.ظ
you are in reality a just right webmaster. The website loading speed is amazing.
It sort of feels that you're doing any unique trick.

Also, The contents are masterwork. you've done
a magnificent task on this matter!
چهارشنبه 28 تیر 1396 11:44 ب.ظ
Aw, this was an exceptionally good post. Spending some time and actual effort to produce a superb article… but what can I say… I put things off a lot
and don't manage to get nearly anything done.
چهارشنبه 28 تیر 1396 11:01 ب.ظ
Aw, this was an extremely good post. Taking the time and actual effort to create a superb article… but what can I
say… I procrastinate a whole lot and don't seem to get nearly anything done.
شنبه 24 تیر 1396 04:07 ق.ظ
I seriously love your blog.. Great colors & theme.
Did you build this amazing site yourself? Please reply
back as I'm wanting to create my very own blog and would
like to find out where you got this from or what the theme
is called. Many thanks!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
 
 
بالای صفحه